maanantai 10. helmikuuta 2014

Koulukiusaaminen minun kohdalta

Ajattelin teille nyt purkaa minun lähes koko kouluajan koulukiusaamisesta.

Ensimmäisellä luokalla vai olinko jo toisella luokalla. Huomasin koulun pihalla, että yhtä tyttöä haukuttiin robotiksi, en tiedä miksi joten menin puolustamaan. Siitäkään en muista miten, mutta minuakin alettiin kiusaamaan ja haukkumaan robotiksi. Se ei onneksi kestänyt kauan.

Kolmannella tai nelosluokalla yks poika haukkui mua finninaamaksi. Kyll sinä aikana oli minulla paljon,mutta se sattui ja vaikutti mun itsetuntooni.

Seuraavalla vuodella alkoi pisin ja pahin kiusaamiskausi, joka kesti ainakin se neljä viisi vuotta.
Se taisi alkaa tosiaan tuolloin vitosluokalla jollei aiemmin. Aluksi mua vaan tökittii selkään eikä käytetty haukkuma sanoja, kunnes luokkaamme tulee Joni. Se tiesi mun menneisyydestä, että mulla on ollut kielellisiä ongelmia. Ja no se ei ollut kovin pahaa aikaa, kunne salatut elämiin tuli tämä aaron veli eero ja se haukku sitä sönköksi joten jostain kumman syystä Joni keksi alkaa mua haukkumaan sönköksi ja sitä tosiaan jatkoi kasin loppupuolelle kunnes minut kutsuttiin kuraattorille ja kerroin sille kaiken ja sen jälkeen ei oo tullut kiusattua....

Tässä oikeastaan oli koko kiusaamisen kuvio, mutta tiivistettynä.

Nykyään tämän on kyllä vaikuttanut minua niin paljon, etten voi käydä siellä paikkakunnalla missä minua kiusattiin niin ahdistumatta ja siksi ehkä olen silloin kiukkuinen. Sekä mulla on huono itsetunto ja yritän ajatella positiivisesti, muttei onnistu.
Joten toivottavasti teitä ketään ei olla tai tule olemaan koulukiusattuja, koska en suosi kenellekään sitä kohtaloa, koska siitä jää ikuiset arvet.

1 kommentti:

  1. Kuulostaa kurjalta, mutta tiedän miltä sinusta tuntuu : ( Itsekki kun olen saanu kokea olla se kiusattu henkilö. Ne alkoi jo kun olin pikku lapsi ja Ylä asteen aikana paheni vain tappu uhkauksilla. Mutta tässä vielä ollaan ja ehkä ammattivalintani on myös peruste tälle, ettei muut kokisi kiusaamista : )

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!